Recruitment marketing er markedsføring av en eller flere ledige stillinger med mål om å få flere relevante kandidater inn i prosess. Recruitment marketing er
et kostnadseffektivt alternativ fordi målrettet annonsering sørger for synlighet kun i den aktuelle målgruppen.
Tradisjonelt har stillingsannonser blitt publisert
på Finn.no, LinkedIn eller andre stillingsportaler. Våre løsninger og anbefalinger for annonsering er basert
på data og forventet ROI. Vi anbefaler derfor ofte sosiale medier som kan for annonsering, men også andre kanaler hvor vi ser at målgruppen er aktiv
og/eller lett å nå.
Lurer du på hvilken annonseringsløsning som passer best for stillingen du skal rekruttere til? Holder det med å publisere på en stillingsportal, eller bør du forvente å legge mange tusenlapper i annonsering?
Det er mange faktorer som må tas med i beregningen når du skal finne ut den beste løsningen for annonsering av en stilling. Vi gjennomfører over 200 annonseringskampanjer hvert eneste år. Våre råd og anbefalinger er basert på kompetanse innen både rekruttering og markedsføring.
Employer branding handler om bedriftens omdømme som arbeidsgiver. Hvordan selskapet tiltrekker, engasjerer og beholder talenter.
I dagens marked med lav arbeidsledighet er det avgjørende å være en attraktiv arbeidsgiver. Employer branding handler om å bygge en sterk arbeidsgiveridentitet som gjenspeiler hvem dere er, hva dere står for, og hvordan det er å jobbe hos dere.
Et selskap med et sterkt employer brand har i snitt 43 % lavere kost per ansettelse?
Vil du høre mer om hvordan vi jobber med recruitment marketing, employer branding eller har du andre spørsmål om annonsering eller markedsføring? Ta gjerne kontakt med oss!